Onze school
ons jaarthema
Bij GO! basisschool De Madelief werken we elk schooljaar rond één centraal jaarthema. Dat is geen losse slagzin, maar een rode draad die doorheen alle klassen loopt. Het verbindt, inspireert en daagt ons uit om samen op ontdekking te gaan.
Via dit thema laten we kinderen hun talenten verkennen, zichzelf beter leren kennen én elkaars sterktes waarderen. Het jaarthema leeft in de klas, op de speelplaats, tijdens het schoolfeest, in projecten en uitstappen; het zit in grote momenten én kleine gebaren.
Zo bouwen we aan meer dan kennis alleen: we stimuleren creativiteit, samenwerking en een open blik op de wereld. Elk kind groeit op zijn of haar eigen manier, maar we doen het samen, verbonden en met goesting.
Benieuwd welk thema dit schooljaar centraal staat? Ontdek het hieronder!
Volg je eigen spoor
Dit schooljaar kozen we als jaarthema “Volg je eigen spoor”. Met dit thema willen we onze leerlingen aanmoedigen om hun eigen talenten te ontdekken, hun persoonlijke weg te bewandelen en stap voor stap te groeien tot zelfverzekerde jongeren die klaar zijn voor het secundair onderwijs.
Doorheen het jaar laten we alle dieren van de axenroos aan bod komen. Zij staan symbool voor verschillende manieren van omgaan met elkaar en geven ons een kapstok om te werken aan sociale vaardigheden, respect en verbondenheid.
Daarnaast sluiten we aan bij de Voorleesweek, die dit jaar in het teken van dieren staat. Zo maken we van lezen een gedeelde belevenis en zetten we boeken en verhalen in de kijker die verwondering en verbondenheid oproepen.


Onze schoolvisie staat centraal in dit jaarthema:
- We volgen elke leerling van dichtbij op, vanuit zijn of haar noden en talenten.
- We zorgen voor een kwaliteitsvolle bagage, zodat elk kind stevig voorbereid naar het secundair onderwijs kan doorstromen.
- We willen dat kinderen zich gezien en gesteund voelen, en tegelijk ruimte krijgen om hun eigen spoor te trekken.
- Samen met leerlingen, ouders en leerkrachten maken we er een jaar van vol ontdekking, groei en vertrouwen in eigen kunnen.